KnowledgeCotton Apparel

KnowledgeCotton Apparel blev grundlagt i 2008 af Mads Mørup. Starten var udfordrende, da mange ikke forstod, hvad bæredygtigt tøj til mænd betød. Men i takt med at verden har udviklet sig, og der er kommet større fokus på dette område, har flere og flere forbrugere vendt ryggen til masseproducerede lavprisprodukter med dårlig kvalitet. I dag har brandet en bred appel, og de tror stærkt på de skandinaviske idealer om lighed, retfærdighed og respekt. 

Vi startede fra scratch og byggede herfra en ny custome online shop. Designet er skabt med fokus på KnowledgeCotton Apparels værdier og deres unikke univers. Materialerne, som brandet bruger, kommer til sin ret på hjemmesiden, og brugeroplevelsen er fuldt ud tilfredsstillende. Vi er meget stolte af resultatet, som allerede har ført til betydelig vækst i omsætning, konverteringsrate og basket size.

Oplev sitet: Knowledgecottonapparel.dk

Kunde siden: 2022

Leveringer: Custom design og webudvikling af ny webshop og brandsite 

Integration til ERP (SPY)

Klonshops

Uddanne personale i brug af Shopify

Salgs- og leveringsbetingelser

Fragt- og momsopsætning

Projektstyring

Pagespeed optimering

Design

Sammen har vi skabt en dynamisk webshop, der afspejler alt hvad KnowledgeCotton Apparel står for - En moderne og brugervenlig hjemmeside. Vi har taget højde for KCA’s branding i designet og deres stil, unikke indhold og visuelle identitet er inkorporeret i designet for at skabe en sammenhængende og genkendelig oplevelse for brugerne. 

Banner

På produkterne præsenteres brugerne for en række forskellige bannere, der effektivt kommunikerer information på en iøjnefaldende men lille og dominerende plads. Vi har designet disse banner, så KCA har mulighed for at fremhæve særlige kampagner, nyheder eller vigtige meddelelser til deres målgruppe.


Farvevariant

En af de feature vi har special designet til shoppen er visningen af forskellige farve- og stilvarianter der tilhøre et produkt. Dette gør det nemt for brugerne at vælge den variant, der passer bedst til deres præferencer, inden de klikker sig ind på produktet. På desktop-versionen bliver valgmulighederne synlige ved hover effekt, mens de på mobilen er synlige fra starten.

Produktside

På produktsiderne præsenteres produkterne på en indbydende måde. To store sideliggende billeder giver brugerne et godt overblik over produktet allerede på første skærmbillede på desktop-versionen. Derudover er de forskellige funktioner og detaljer ved produktet fremhævet i designet ved hjælp af varierende skrifttyper, størrelser og andre designelementer.