Case

År: 2021 Besøg siden

intro: Les Deux er historien om to venner, der er opvokset i to vidt forskellige kulturer. I 2009 lavede de to københavnere Andreas og Virgil en simpel t-shirt med et printet logo.  De blev stædigt ved med at opsøge af landets førende butikker indenfor herremode for at præsentere dem for t-shirten. Efter noget tid gav deres vedholdenhed pote, og da det danske modebillede først fik øjnene op for t-shirten, tog Les Deux fart. Brandet har en bred appel, og det kombinerer det sirlige nordsjællandske look med Nørrebros streetstyle. I dag rummer brandet over 100 forskellige items i flere farver. For hver sæson udvider de med kollektioner og nye markeder, og nu er de repræsenteret i over ti lande.

Heading

Design

Kloner: 7 kategori: herre- & børnetøj

Designnoter: For at følge linjerne i brandet les deux var vi nødt til at tune ind på noget, der var moderne og alligevel klassisk gentleman stil. Vores rejse med les deux online butik og online univers har været lang, og vi har lært meget på vejen. Vores oprindelige design i 2017 var et af vores første 10 shopify-projekter, og redesignet i 2019 bygger på det. Det nye web design fra 2021 er mere strømlinet og usynligt for at lade billederne skinne igennem.

Heading

product overview: a compact yet functional design. “model view” feature for seeing the mouseover photo by default. Filter app integration and design with in mind that the images needed to be as large as possible. 

filter: we don’t recommend installing a filter solution unless there is a product count above around 1000 pc

product images: through our design process we came up with a solution where the website has a white background and the product have a light grey background

Share information about your brand with your customers. Describe a product, make announcements, or welcome customers to your store.

Heading

product page: we have throughout many redesigns landed on a clean and informative design with very little distraction from the large product images