Pure Lime
Pure Lime er et dansk brand, der siden 1995 har specialiseret sig i sportsundertøj og sportstøj af højeste kvalitet. Brandets produkter, der kan kendes på en meget høj grad af komfort og støtte, og Pure Limes sports-bh’er er med rette signaturprodukter, der købes igen og igen af kvinder verden over.
I efteråret 2023 besluttede Pure Lime at give deres to brandshops et designløft, hvor konverteringsoptimering og brandudtryk går hånd i hånd. Især var der et ønske om at reducere kompleksiteten i at shoppe avanceret sportsundertøj på nettet. Vi er stolte af at have været med til at løse denne opgave.
Oplev sitet: purelime.dk
Kunde siden: 2023
Leveringer: Custom design af produktside
Webudvikling
Projektstyring
Klonshop
Design
Websitet præsenterer en harmonisk balance mellem æstetik og funktionalitet, med det formål at give brugerne en behagelig og givende oplevelse, uanset deres formål og hvilken device de benytter sig af.
Et af de mange designvalg, der blev truffet i designprocessen, var at alle elementer skulle have bløde, afrundede hjørner. Disse hjørner tilføjer ikke kun en æstetisk dimension, men skaber også en følelse af sammenhæng på tværs af hele websitet, hvilket også sikrer en klar og intuitiv navigation for brugerne.
Farvepaletten som er anvendt på sitet er varme og beroligende jordfarver, såsom beige, grøn og brun. Disse naturlige nuancer skaber en indbydende atmosfære og matcher Pure Lime's brandidentitet.
De grafiske elementer er udvalgt for at støtte op omkring de detaljerede beskrivelser af produkterne. Udover at være dekorative, hjælper disse elementer også med at gøre informationen mere visuelt tilgængelig og engagerende for brugerne.
Produktside
Pure Limes produkter er af allerhøjeste kvalitet, og der er tænkt over den mindste detalje i forhold til produktets funktion, komfort, støtte og udtryk. Der er derfor et væld af detaljer, som kunden kan tage stilling til, og sammen med Pure Lime har vi arbejdet på at reducere kompleksiteten i sidens design, så kunden nemt og intuitivt bliver klædt på til at finde det helt rigtige produkt.
Variant Robot appen giver overblik over, hvilke farvevarianter, produktet findes i. Herefter fremhæves op til tre kvaliteter ved produktet ved hjælp af metaobjekter.
Vi har implementeret to forskellige skalaer på produktsiden: Level of Support og en skala for, hvor størrelsessvarende, et produkt er. Skalaerne beriges via tags.
Størrelses-vælger og størrelsesguide
Pure Lime sælger sine populære sports-bh’er i både Europa, England og USA, hvor man bruger forskellige målskemaer. Der var derfor et ønske om at skabe en markedsspecifik størrelses-vælger på produktsiden, som kun viser de størrelser, der er gældende i det marked, som kunden kommer fra.
På den danske shop præsenteres man kun for EU-størrelser. På den internationale shop er der mulighed for at vælge mellem alle tre målskemaer.
Med størrelses-vælgeren har vi sammen med Pure Lime reduceret et signifikant antal irrelevante størrelser og samtidig gjort det nemt og sjovt at klikke den rigtige størrelse i kurven.
En størrelsesguide bidrager til at gøre købet af sports-bh’er nemt på på Purelime.dk og Purelime.com
Opsalg, mersalg og krydssalg i det nyeste Prestige
Det er Pure Limes målsætning at øge omsætningen gennem konverteringsoptimering samt optimering af antal varer i kurv. Sammen har vi derfor identificeret muligheder for mersalg ved hjælp af sektionen Shop The Look, som kommer ud af boksen i det nyeste Prestige Tema, som Pure Limes nye brandshops er bygget på.
På produktsiden har vi aktiveret krydssalgsfunktionen, der ligeledes er en integreret block i det nyeste Prestige tema. Krydsalgsfunktionen parrer produktet, hvis produktside du er på, med en række krydssalgsprodukter, som du kan opsætte som recommendations i Shopifys egen app, Search & Discovery.
Endelig har vi opsat et metaobject ved antal-knappen, hvori det fremhæves, at der rabat ved køb af flere produkter.
Tilsammen har de nyeste funktioner i Prestige temaet, Shopifys gratis app og metaobjects skabt en gylden og omkostningseffektiv treenighed, der giver et solidt boost til antallet af varer i kurv og dermed Average Order Value.