SPY x Shopify B2C-anbefalinger

Hvem er 8Kilo?

8Kilo er et aarhusiansk digitalt bureau med over 100 online stores under bæltet for nogle af landets største mode- og livsstilsbrands.

Vi hjælper vores kunder med digital forretningsudvikling og bygger udelukkende online stores i Shopify. Vi er certificeret Shopify Experts og Shopify Partners, og lige siden 2005 har vi haft et tæt samarbejde med SPY. På baggrund af vores brede erfaring i netop dette spændingsfelt har vi samlet en håndfuld af vores bedst kvalificerede anbefalinger* til de mest efterspurgte features, der kan integreres for det stærkeste e-handelssetup på og mellem platformene.

Shopify

Helt kort fortalt er Shopify verdens største hostede e-handelsplatform. Med mere end 1 mio. aktive online stores og medarbejdere over hele verden er Shopify nu Canadas største virksomhed.

Platformen rummer online stores i alle størrelsesordner lige fra nyopstartede iværksætters lokale salg til Kylie Jenner og Walmart. Shopify er pt. den eneste webshop-platform / CMS, som SPY integrerer med.

Betalingsgateway

Ligesom den fysiske butik har en kortterminal, har online stores en betalingsgateway, der tager imod alle former for betalingsmetoder. Vi anbefaler stærkt at bruge den danske betalingsgateway QuickPay.

QuickPay har eksisteret i 15 år og er integreret på mere end 30.000 aktive online stores. De integrerer til mange forskellige shopsystemer, og heriblandt leverer de den stærkeste og mest pålidelige API integration til Shopify / SPY, vi endnu har set. QuickPay accepterer et bredt udvalg af lokale og internationale betalingsmetoder, og de integrerer bl.a. med markedets mest populære indløsere (Clearhaus og Nets / Teller). Det er også muligt at kombinere flere indløsere. Og så yder de en fremragende kundeservice.

Et spændende alternativ er Shopifys egen kombinerede betalingsgateway og indløser Shopify Payments, men den integrerer endnu ikke med flere foretrukne lokale betalingsmuligheder som eksempelvis MobilePay. De er stadig i den spæde opstartsfase, og derfor vil vi ikke anbefale denne løsning i skrivende stund (juni 2020), men de er værd at holde øje med.

Indløsning

Bag en betalingsgateway står en indløser, som håndterer indgående og udgående betalinger via shoppen og sikrer mod hvidvask. Afhængigt af virksomhedens behov anbefaler vi to danske indløsere.

Vi anbefaler den danske online indløser Clearhaus til virksomheder uden fysiske butikker og terminaler. Clearhaus kom til i 2012, og de har i dag over 12.000 aktive kunder i 33 EU-lande. De er skarpe på kundeservice, hurtig opstart såvel som prisstruktur, hvor du udelukkende betaler transaktionsgebyrer. Det er gratis at oprette en indløsningsaftale hos Clearhaus, og de har hverken månedlige eller årlige gebyrer. Clearhaus indløser ikke transaktioner med det rene dankort, men i dag har de fleste danskere dog et VISA Dankort, som Clearhaus fint understøtter. Det er muligt at kombinere indløsning hos Clearhaus på alle andre kort end dankortet med indløsning af det rene dankort hos Nets / Teller.

Til virksomheder med både fysiske butikker og online store kan det være en fordel at have en indløsningsaftale hos den største danske spiller på markedet, Nets / Teller. De kan indløse for både terminaler og online salg, og så kan man samle al indløsning i én aftale med én udbyder og ikke to forskellige. Nets/ Teller kan også være en fordel for de brands, der har meget stor online omsætning i Danmark, da de som de eneste tilbyder indløsning af transaktioner med det rene Dankort. 

Fragt

Vi anbefaler fragtmodulet Webshipper, som automatiserer fragt- og ordreflowet for over 12.000 virksomheder. Webshipper har den bedste og mest fleksible API integration til både Shopify og SPY.

Via Webshippers app til Shopify kan man lette de interne manuelle arbejdsgange ved automatisk at printe fragtlabels, afslutte ordrer og hæve penge. Modulet understøtter også liveopkald til nærmeste pakkeshops, så kunden altid får valget imellem de nærmeste muligheder fra en eller flere fragtleverandører i checkout. Opsæt det ordreflow, der passer til din virksomheds setup.

Integration af Mailchimp

Den gratis app Shopsync synkroniserer nye subscribers direkte fra online store til den valgte modtagerliste i Mailchimp.

Mailchimp tilbyder ikke længere deres egen integration til Shopify. Derfor leverer Shopsync nu den stærkeste løsning til at integrere det populære direct mail-system i Shopify i et super simpelt setup.

Multistore setup (klonshops)

For at vise flere sprog og valuta i Shopify er det nødvendigt med særskilte shops, der kun adskiller sig på de to parametre. Vi kalder dem klonshops.

Vi har udviklet vores eget modul, Shop Switch, som kan håndtere et skift imellem klonshops. I en popup spørger den alle førstegangsbesøgende efter, om de er på deres foretrukne sprogversion af shoppen. Når den besøgende har taget et valg, lægger modulet en cookie på den besøgendes device, og ved fremtidige besøg vil devicet som udgangspunkt vise den valgte shop. Her kan du se et eksempel på Shop Switch.

 

Valuta'en i headeren kan fortsat åbne shop switch-popup'en efter det første valg er taget, hvis man vil skifte shop på et senere tidspunkt. Selve popup'en kan styles.

Klonshops giver en smule ekstra vedligehold, men til gengæld får man også en række fordele som eks. mulighed for unikke differentieringer i budskaber, kampagner, samt fragt- og betalingsmetoder tilpasset nationale markeder og behov. Shopify tilbyder desuden en Multistore Discount på deres abonnementer.

* = Vi tager forbehold for, at valg samt ibrugtagning af de forskellige moduler og systemer på egen hånd er på eget ansvar. Der findes desuden fine alternativer til de beskrevne, men de anbefalede systemer og features giver i vores optik det stærkeste setup. Al data er fra juni 2020 og vi tager forbehold for efterfølgende ændringer.

Har du spørgsmål, kan du kontakte os for en uforpligtende snak