Lollys Laundry SEO

Lollys Laundry SEO

Onsite SEO case studie

Det danske modebrand Lollys Laundry skaber smukke basisvarer med unikke detaljer til kvinder. Brandet er særligt kendt for små-blomstrede kjoler og nederdele, strikkede cardigans i sorbet-farvede striber og bløde leggings i lammeskind. Ud over flere fysiske butikker har de en dansk og en international online store.

Projektets formål

Formålet med SEO-indsatsen på begge online stores var først og fremmest at sikre Lollys Laundry førstepladsen på brandsøgninger i Googles søgeresultater - både med og uden kategori. For eksempel Lollys Laundry webshop og Lollys Laundry kjoler. Dernæst havde vi også fokus på at forbedre ranking af brandets kategorier i generiske søgninger uden brandnavn, hvor der er frit spil for alle brands. Som eksempelvis Kjoler til kvinder. Forsiden var desuden ekstremt stærk i forhold til kategoriernes landingpages ved opstart, og derfor skulle SEO-teksterne hjælpe med at gøre det helt klart for Google, hvilke produkter der ligger på hver kategoriside.

Tilgang og udførsel

I praksis skrev vi SEO-tekster til forsiden samt kategori-tekster inkl. intern linkbuilding med hver deres unikke metabeskrivelse og title tag. Vi har også arbejdet med kategoriernes H1’ere. På baggrund af en SEO-analyse er teksterne er udformet i tråd med Lollys Laundrys tone of voice, samtidigt med at de indeholder relevante keywords samt long tail keywords. De relevante søgeord blev logget i Accuranker, så snart den enkelte kategori var optimeret med SEO-teksten.

Vi har gradvist tilføjet tekster og styrket SEO på begge shops i løbet af projektets varighed fra januar 2019 - juni 2020. Brandets stærkeste kategorier blev først optimeret og derefter blev resten af teksterne løbende tilføjet i prioriteret rækkefølge. Arbejdet med SEO slutter aldrig, ligesom teksterne vil arbejde videre, efter vi har trukket den seneste rapport. Derfor kalder vi de viste resultater herunder de foreløbige resultater af SEO-arbejdet.

Foreløbige resultater på lollyslaundry.dk

Lollys Laundry har en stærk position på hjemmemarkedet med mange forhandlere. Derfor gik vi især efter at forbedre ranking på deres kategorier, så al trafik ikke blev ledt til deres forside først. Alle screenshots viser bevægelser for hele projektperioden januar 2019 - juni 2020.

  • Lollys Laundry har fået sikret deres førstepladser på brandsøgninger.

 

  • Søgninger på brandnavn + kategori peger nu ind til de respektive kategorier i stedet for forsiden.

  • Der er mange månedlige søgninger på de to stavemåder læderleggings og læderleggins. De to generiske søgeord læderleggins og skindleggins ligger pt. på 2. pladsen på Google. Skindleggins, leggins i skind og læderleggings til kvinder ligger på førstepladsen. Læderleggings ligger i øjeblikket på 4. pladsen.

  • Flere andre generiske søgeord med stor søgevolumen fra brandets mest populære kategorier som kjoler til kvinder, skjorte til kvinder, nederdele til kvinder og strik til kvinder er blevet indekseret og bevæger sig stadig fint fremad i søgeresultaterne.

Foreløbige resultater på lollyslaundry.com

På det britiske marked er der mange flere shops om buddet, og man konkurrerer med nogle af verdens førende online shops om placeringerne for de engelske generiske søgeord. Derfor var vores fokus først og fremmest at sikre Lollys Laundrys placeringer på brandsøgninger, og derefter kigge på deres bedst sælgende kategorier for at se, om vi kunne booste deres generiske søgeords placeringer.

  • Også på den internationale shop har Lollys Laundry fået sikret deres førstepladser på brandsøgninger med og uden kategori.

  • Søgninger på brandnavn + kategori peger nu ind til de respektive kategorier i stedet for forsiden. 
  • Leather leggins ligger i top 10 på com.
  • Patterned skirts bevæger sig fortsat fremad og ligger pt. på en 37.plads.

 

Leveringer

  • Onsite SEO på lollyslaundry.dk og lollyslaundry.com
  • SEO-analyse som grundlag for keywords og longtail
  • Teknisk SEO-gennemgang
  • SEO-tekster til forside og produktkategorier inkl. nyheder og udsalg
  • Title tags, metabeskrivelser, forbedrede H1'ere og intern linkbuilding
  • Sikrede 1. pladser for brandsøgninger på begge shops
  • Direkte links til kategorier ved kategorisøgninger på begge shops