Guldkornsbuffet på menuen ved Shopify Meetup Aarhus #4

To uger er allerede gået, siden vi havde fornøjelsen af omtrent 100 Shopify-entusiasters formidable selskab til fjerde udgave af Shopify Meetup Aarhus på Godsbanen. Fra hele 8Kilo-holdet skal lyde en stor tak for engagementet, de gode samtaler før, under og efter meetup'et samt for den flotte feedback, I efterfølgende har smidt vores vej. Roserne ryger direkte videre til talerne, der sørgede for at sende alle hjem med ny inspiration.

Cocolabs stifter, Arek Zakonek, skitserede fremtiden inden for influencers marketing.

Arek Zakonek har i knap et årti siddet i marketingafdelingernes maskinrum hos brands som Pandora, Bestseller og Lego. Han har derfor fulgt den hæsblæsende udvikling inden for influencers marketing fra tætteste hold og brugt det som afsæt til at stifte platformen Cocolab, der med kunstig intelligens og en vision om at give kontrollen tilbage til shopejerne, forsøger at ændre både spillereglerne og mulighederne med influencers marketing. Arek brugte dog ikke sin taletid på Cocolab, men på at skitsere nutid og fremtid for influencers marketing og klæde gæsterne på med håndgribelige råd og vigtige overvejelser, som alle bør have med, inden man kaster sig ud i disciplinen. Arek præsenterede samtidig nogle crazy numbers, som vi viderebringer her:

  • 70% af teenagerne stoler mere på influencers end de stoler på Celebs.
  • 86% af kvinderne bruger SoMe til købs-anbefalinger (49% mænd & kvinder).
  • Influencer Marketing er den hurtigst vækstende “Customer-Acquisition” metode.
  • 57% af Fashion / Beauty brands bruger allerede influencer marketing.
  • Influencer Marketing har overgået Print!
  • 67% af “Marketeers” promoverer indhold via influencers.
  • 60% af konsumenterne er blevet påvirket af SoMe eller blogs mens de shopper.
  • 71% af Marketers stoler på at influencer marketing er godt for deres forretning.

 

Champagnen ligger allerede på køl. Klar til at poppe, når Kasper Bengtson snart kan fejre 10 års jubilæum som Social Commerce Specialist og stifter af bureauet bSocial, der hjælper brands som Vero Moda, Shoe the Bear, SAND og mange flere med at få det optimale ud af annonceringen på sociale medier. Manden er 28 år og altså nærmest vokset op som SoMe-ekspert - noget, lytterne fik at mærke. Vi er i alt fald overbeviste om, at flere deltagere skulle direkte hjem for at optimere den sociale brugerrejse på deres Shopify shops.

Ifølge Kasper ser den optimale kunderejse (i meget grove træk) i 2020 ud som følger:

Opdagelsesfasen

  • Indled værdifulde relationer med Lynoplevelser
  • Nå ud til flere i målgruppen med Stories
  • Skab et online prøverum med Augmented Reality

Købsfasen

  • Konvertér impulsshopperne via Instagram Checkout
  • Sælg til et købeklart publikum via Facebook Marketplace
  • Få flere ned i de fysiske butikker med Local Pages

Efterkøbsfasen

  • Forbedr kundeservice med Customer Feedback Score
  • Skaf flere kundeklubtilmeldinger via Post-Purchase Lead Ads
  • Skab loyalitet og øg CLV med Post-Purchase Dynamic Ads

 

Vores egen stifter og CEO, Michael Dalsgaard, fik også lusket sig til taletid. Han fortalte bl.a. om sit besøg hos Shopifys hovedkontor i Ottawa, Canada, hvor han som den eneste Shopify Expert Partner i Europa var inviteret. Her brugte han nogle dage i selskab med Shopifys øverste ledelse samt partnere fra det meste af verden. En oplevelse, der i den grad styrkede hans tro på, at Shopify ikke blot er nutidens, men også fremtidens platform for e-handel. 

Sidste gæst var Robert Mygind, CEO og stifter af betalingsvirksomheden Reepay. Reepay er teknologien bag stærke abonnementsforretninger som hungry.dk, Den Blå Avis, Nothside Festival, Winefamly, Gyldendal, Interflora, Matas og et væld af andre spændende virksomheder. Abonnementer bliver en markant faktor i fremtidens e-handel, hvor loyalitet, bekvemmelighed og service kun får større betydning. Særligt abonnementsbaserede kundeklubber, som ifølge Robert har følgende fordele:

For kunden:

  • Bekvemmelighed
  • Fordel / Rabatter
  • Eksklusivt

For virksomheden:

  • Forudsigelighed
  • Større indtjening
  • Lavere reklameomkostninger
  • Flere tilbagevendende kunder

 

Ellers gik dagen med networking og en kærkommen mulighed for at mødes ansigt til ansigt. Nedenfor ser i 8Kilo-holdet i (næsten) fuld formation: fra venstre er det Camilla (project manager), Jonas (developer), Nicolai (project manager), Kristoffer (developer), Thore (head of design) og Henrik (project manager) - Michael (CEO) og Ole (app developer) var henvist til bænken.

8Kilo-holdet i (næsten) stærkeste formation - Michael, CEO, og Ole, app-udvikler, er henvist til bænken.

Der blev også tid til gode snakke undervejs.

 

Liquid error: Could not find asset snippets/adolab-get-clicked-seo.liquid