Vi var i Jyllands-Posten i går, hvor de fokuserede på retail og cash management i deres indstik Analyse Danmark. Vores CEO Michael Dalsgaard kom med et par gode råd til danske modebrands, som står overfor en digital fremtid med flere nyere spillere på banen, der lige nu vokser sig kæmpestore med lynets hast. Vi gengiver Michaels udtalelse i fuld længde, hvis du gik glip af gårsdagens avis, men stadig gerne vil have guldkornene: Eget brandsite og webshop giver kontrol Ved at oprette en webshop kan et modebrand ikke blot styrke handlen, men også sit eget DNA. Michael Dalsgaard, stifter af 8Kilo fortæller: "Det er ikke et spørgsmål, om et modebrand skal i gang med webhandel. Spørgsmålet er nærmere hvornår; kom i gang med eget brandsite og webshop hurtigst muligt. Derved kan man styrke brandet og styre indhold, billeder, produktbeskrivelser, præsentation og prisniveau. Forskning viser, at har et brand sin egen shop, så styrkes salget også i de fysiske butikker og hos ens online retailers". Modebrands skal forholde sig til marketplaces "Et modebrand skal nøje overveje, om det vil repræsenteres på marketplaces som eksempelvis Zalando, Miinto, Pricerunner og Amazon. Det kan være fristende, fordi det umiddelbart booster salget. Udfordringen er dog, at at brandet ikke har egenkontrol over, hvordan det præsenteres, og til hvilke priser det sælges. Vælger brandet alligevel marketplaces, er egen webshop stadig en nødvendighed, så forbrugerne kan finde brandet, hvis marketplace ikke bliver en succes. Endelig skal et modebrand have styr på logistik og fragtpriser. Forbrugerne forventer hurtig levering og mulighed for at komme af med returvarer".