Klaviyo hos 8Kilo

8Kilo er blåstemplet partner med Klaviyo, og det har skabt vaskeægte automatiserings-fyrværkeri i mode- og livsstilsbranchen for brands som Nordal, Sebra, Liewood, Knowledge Cotton Apparel, Klitmøller Collective og Rabens Saloner.

Klaviyo og Shopify er to selvstændige platforme, som i samspil skaber langt den største værdi. Som både Klaviyo- og Shopify partnere drager vi stor fordel af, at vi kan sikre den bedste synergi mellem de to i opsætningen af alt fra integrationer, synkroniseringer til Back-in-stock opsætninger direkte i Shopify.

8Kilo har udviklet 10-12 best practice flows og en værktøjskasse, der dækker hele kunderejsen i Klaviyo. Her er flows som welcome series, first buy, repeat buy series, winback series og retargeting series.

Hvorfor skal du så sætte din lid til disse automationsflows? De vil for det første generelt fremhæve vigtige USP'er, skabe en helstøbt brand-oplevelse og servere jeres værdier samt andet indhold for modtagerne på det helt rette tidspunkt.

Alle flows fokuserer desuden på bestseller-produkter, social proof, urgency og call-to-actions for at øge konverteringen. Vores flows er personaliserede og opsat med betingelser, så budskabet når kunderne, når de er aktive, hvilket reducerer spam.

Ud over flow-automatiseringer gennemgår vi desuden integrationer, backend-settings, pop ups og templates, så vi sikrer brandets troværdighed, og at modtagerne altid genkender webshoppens brand design.


Et Klaviyo-projekt i overskrifter

  • Opstart og gennemgang af konti i forhold til potentiale
  • Integration og backend-settings
  • Templates
  • Pop ups
  • Flow-skabeloner og opsætninger
  • Support, kommunikation og oplæring


Performance og afkast

8Kilos best practice flows og optimeringer påvirker typisk 30-50% af omsætningen - fordelt på flows og nyhedsbreve. Et eksempel fra en dansk shop i modebranchen med 12.500 sign ups og performance i løbet af seks måneder sammenlignet med den foregående periode.

Se 8Kilos best practice flows som en investering i en kombineret automatiseret marketingmedarbejder og ekspedient, der tager kunden i hånden, og giver de bedste og mest præcise anbefalinger, ligesom ekspedienten ville gøre i en fysisk butik. Bare med data i ryggen og selv efter lukketid.


Tænk automations...

Som en genvej til mersalg til eksisterende kunder på en kanal I selv ejer, og hold det op imod prisen på at erhverve en ny. Fordi levetidsværdien og konverteringsraten er så høj i Klaviyo, kan man nemlig mange gange ende med at betale mere for en ny kunde på Google og Facebook.

Potentialeanalyse

Vi laver alle optimeringer ud fra en indledende potentialeanalyse. I jeres eksisterende e-mail setup kan 8Kilo vurdere potentialet for at optimere på jeres automations, samt hvilke afkastmuligheder det vil give jer. Hvis potentialet for jer er størst ved at lave en ny struktur, opsætter vi alle flow automations fra bunden. Uanset fremgangsmåde vil vi altid holde jer i loopet i en månedlig afrapportering.

Vi undersøger antal signups, antal ordrer, genkøbsraten, checkout performance mm. for at optimere jeres mersalg til eksisterende kunder, hvor i ikke er afhængige af klikpriser.

Vi definerer vores mission i samråd med jer, men det kunne typisk være at hæve returning customer rate, mindske antal dage mellem køb eller sikre kunderejsen ift. branding og personaliseret indhold. Med udgangspunkt i missionen vælger vi, om jeres potentiale er størst ved at vi optimerer på det nuværende setup eller ved at vi etablerer stærkere automations flows.

Potentialeanalysen giver jer konkrete tiltag og viser, hvor vi vil sætte ind og optimere.

Løbende optimeringer og afrapportering

Klaviyo og herunder nyhedsbreve og flows har oftest en meget stor berøring med omsætningen, og det kan derfor være en god investering løbende at optimere på denne kanal.

8Kilo kan løbende vedligeholde og optimere på eksisterende Klaviyo setups, hvor vi analyserer backed settings, data, flows og next step. Vi gennemgår backend settings og justere på leveringsdygtigheden, så vi sikrer flest mulige e-mails og flows e-mails kommer frem til modtagerne.

Ud fra en datadrevet tilgang kan vi justere på eksisterende flows eller prioritere nye med fokus på at opnå det største afkast. Vi kan eksempelvis udvide flows med added-to-cart, time-for-refill, price-drop eller andre flows baseret på eksisterende setup og brandprofilen.

Vi kan også arbejde med popups, reviews, kundeklubber, fakturaer og transaktionelle e-mails generelt til det mere krævende setup, som ønsker flere sign-ups, mere troværdighed, loyalitet, internationalisering og ikke mindst berøring med hele kunderejsen.

Det er vigtigt løbende at monitorere data og udviklingen. Vi skal sikre at der fyldes nye leads i tragten, men samtidig sikre berøring med omsætningen, performance og ikke mindst unsubscribe rates på newsletters og flows. Udover tilgængelige data på platformen, kan vi som Klaviyo Partner trække Growth Reviews og mere nuancerede rapporter.

Optimerings- og Afrapporteringsemner:

  • Content & copywriting
  • Backinstock (inkl. implementering onsite)
  • Faktura & transactional emails
  • Loyalitetsklub
  • Reviews
  • Udbyggelse af flows (baseret på data)
  • Løbende optimeringer
  • Afrapportering

kontakt os

Hvis du har spørgsmål vedrørende Klaviyo, er du velkommen til at udfylde den følgende formular.