I takt med, at vores egne købsmønstre er blevet mere og mere digitale, er vi blevet kyndige online shoppere, og mange B2B-kunder er begyndt at forvente de samme forhold, når de køber ind til deres butikker. Vi har vænnet os til, at indkøb, uanset om det er til privat eller erhverv, er nemt, hurtigt og tilgængeligt. Det skal modebranchen huske, så de ikke kun tilgodeser deres B2C-kunder, når de forhandler deres produkter online. For mode- og livsstilsbrands ligger der stadig et kæmpe potentiale i at tilgodese deres forhandlere i højere grad, da de handler for meget større beløb end private kunder, og samtidig er der store besparelser at hente i indsalg og håndtering af ordrerne. Faktisk kan et brand reducere helt op til 90 procent af de omkostninger, der traditionelt er forbundet med B2B* ved at rykke handlen online. Med udgangspunkt i Handelskompagniet illustrerer vi her nogle af vores kunders mest efterspurgte muligheder inden for B2B-handel. Features til brandets behov Den store forskel mellem shops til private og erhverv er, at B2B-shoppen viser produkternes indkøbspriser, og at den udelukkende indeholder de funktioner, forhandlerne kunne tænkes at få brug for - eksempelvis lynhurtig check out ved køb på kredit. Handelskompagniet har et stort varesortiment på tværs af mange produktkategorier. For at undgå forvirring hos deres B2B-kunder indbyggede vi et dynamisk søgefelt på shoppens forside. Her foreslår feltet selv relevante søgeresultater, imens forhandlerne indtaster starten på et SKU-nummer, stylenummer eller varenavn. Shoppen indeholder også flere visuelle elementer som produktbilleder for at skabe overblik over varekategorierne. På B2B-shoppen er der også mulighed for at tilbyde forskellige sproglag, en valuta-vælger, udbyde unikt indhold til hvert marked, og at lave nye klonshops til distributører, når brandet udvider med et nyt marked. Brandet kan også segmentere sine forhandlere, så de får vist et tilpasset sortiment, når de logger ind. De tydeligste fordele ved online B2B B2B-handlen bliver sat i system og automatiseret Du sparer op til 90 procent af de traditionelle udgifter til B2B-salg Minimerer administration og risikoen for menneskelige fejl Hurtig oprettelse af forhandlere Intuitiv bestilling. Forhandlere kan placere deres ordrer hurtigere, end de kan nå at indtaste dem i en email Uafhængig af åbningstider. B2B-shoppen er åben 24/7 alle årets 365 dage Giver forhandlere et samlet overblik over ordrestatus og købshistorik Integreret brandidentitet sikrer samme udseende som brandets B2C-shop Rig mulighed for at tilpasse købsoplevelsen til produkter og branche Forhandlere kan downloade elementer som priser, logo, katalog og video samlet i en imagebank Læs mere om vores arbejde med B2B-shops. *KildeBusiness Danmark