Recap | Andet Shopify Meetup i Aarhus

Onsdag d. 11. april inviterede vi til vores andet Shopify Meetup i Aarhus. Sammen med 50 forhandlere, udviklere og partnere hørte vi om nyheder fra Shopify selv, stærke integrationer og apps, persondata-forordningen, og endelig tog vi et helt lavpraktisk kig på en best case-shop.


Vores Partner Manager hos Shopify, Amanda Marochko, havde taget turen fra Amsterdam for at dele det sidste nye fra Shopifys lejr med os. Danmark rangerer højt på deres liste over interessante markeder, så vi kan vente os masser af nye tiltag, som Shopify allerede løfter sløret for indenfor den næste måned. Vidste du for eksempel, at Shopify har gjort hele billedarkivet Burst med tusindvis af images i høj opløsning og uden royalties tilgængeligt for dig?

Tæt på en million forhandlere har i dag en webshop på Shopify-platformen. Zoomer vi ind på Danmark, shopper 2,6 millioner af os online hver måned, og 26% af os bruger mobilen, når vi bekræfter vores online ordrer. Tendensen kommet for at blive, og virtual / augmented reality kombineret med mere intelligente smartphones vil kun gøre den mobile købsoplevelse større og stærkere.

Efter Amanda gik vores egen CEO, Michael Dalsgaard på med et kort liste over vores 10 foretrukne gratis Shopify apps. Med et udvalg på over 1000 forskellige kan en shortlist hjælpe ved at give kvalificerede bud på, hvor du kan høste lavthængende frugter. Vi anbefaler, at du starter her - alle linker direkte til app'en:

  1. Pakkelabels.dk
  2. Mailchimp
  3. Instagram shop
  4. Facebook store
  5. Messenger
  6. EU Cookie Banner eller via kode fra Youfront
  7. Order Printer
  8. Related Products
  9. Product Reviews
  10. Digital Downloads

Kristian Benee, Product Designer hos Quickpay, tog over, og lagde ud med at vise, at dansk ehandel er steget med ca. 15% bare indenfor det seneste år. Han pointerede, at Danmark er et kortland, hvor 70% af os betaler med Dankort / Visa. Har dine kunder mulighed for at vælge Mastercard eller ViaBill, som udsætter betalingen, vil de være tilbøjelige til at putte lidt ekstra i kurven. Hold også øje med Mobilepay, som vinder terræn og den sidste nye betalingsmetode Apple Pay.

Videre til Kristian Jønsson, Head of Growth hos Sleeknote, som viste inspirerende eksempler på, hvordan Sleeknote kan optimere dit salg. Du kan for eksempel lave en Card Abandonment Popup, som kan vinde nogle af de 67% kunder tilbage, der i gennemsnit forlader kurven uden at købe. Du kan også lave simple spørgeundersøgelser og tilbyde content upgrades. Kristians egne testresultater viste, at du også kan opnå en højere konverteringsrate ved at tilbyde et konkret gratis produkt i stedet for en rabatkode eller et gavekort til næste køb. Tilføjer du en ‘sense of urgency’, som eks. ‘Vinder trækkes hver fredag’ vil du sandsynligvis opnå en endnu større konvertering. 

Persondataforordningen er efterhånden blevet blæst op til et stort og kryptisk monster af mange, men det behøver den ifølge advokat Jacob Georg Naur fra HEJM Advokater ikke at være. Find først ud af, hvilken rolle du har. Der ligger nemlig en vigtig juridisk skelnen imellem rollerne dataansvarlig og databehandler. Som webshopejer er du dataansvarlig, hvorimod webshopudbyderen er databehandler. Din rolle definerer resten af de forholdsregler, du skal tage. Se desuden også Shopifys egne rettesnore om persondataforordningen.

Lex Deux har formået at udnytte mange af Shopifys features optimalt. En enkel shop med meget originalt content bygger et solidt univers omkring brandet, og en blanding af packshots og imagebilleder vækker produkterne til live, og gør dem lettere for kunden at se sig selv i. Vær altid opmærksom på, om du som forhandler kan yde en endnu bedre kundeservice online - også inde på produktsiden. Du kunne overveje en size guide, vaskeanvisninger, oplysninger om hvilken størrelse modellen har på, og zoom når man kører musen over produktbillederne? Og har du en rating på Trustpilot, der er værd at vise frem, fordi du allerede yder god kundeservice, så kan du også bruge den til at vække tillid blandt nye kunder.

Tak for et godt event til både oplægsholdere og deltagere!

Nåede du ikke med? Så hold øje med vores næste meetup.