Foto: Sara Abraham for Cecilie Bahnsen Hele to brands fik overrakt den nye Next Level Award ved gårsdagens Topmøde 2018 afholdt af Dansk Mode & Textil (DM&T). Kreativ direktør i DM&T, As Øland forklarer, hvorfor én prisvinder altså ikke var nok, da juryen skulle nå til enighed: “Oprindeligt skulle der kun have været en modtager af prisen, men vi havde to meget talentfulde og vidt forskellige navne på blokken, og derfor valgte vi at uddele to priser. Tilsammen viser Cecilie Bahnsen og Résumé, hvor bredt dansk mode favner, og hvor stort et potentiale vækstlaget rummer” siger As Øland. Ny pris vil løfte upcoming dansk brand Vi støtter op om vækstlaget i dansk mode gennem DM&T's nye pris, som indeholder en masse værdifulde tiltag, der aktivt vil løfte den ene pristager, Cecilie Bahnsen, til næste niveau - blandt andet en splinterny online shop fra os. Der er flere gode grunde til, at Cecilie stod med prisen i hånden i går: "Cecilie Bahnsen har et unikt designmæssigt udtryk og har formået at få hul igennem til nogle af de mest anerkendte retailere på verdensplan. Hun formår virkelig at tiltrække stor international interesse til dansk mode," siger As Øland. Fra parisiske modehuse til roser for eget brand Cecilie Bahnsen er skolet hos nogle af de allerstørste modehuse i Paris, og ud over faste abejdsgange hos Christian Dior og John Galliano har hun også været tilknyttet Det Kongelige Teater herhjemme. Så sent som i 2016 trådte hun for alvor ind på den danske modescene med lanceringen af hendes brand i eget navn, og fra dag ét har hun høstet stor international anerkendelse, blandt andet ved at ende i finalefeltet i Louis Vuitton / Möet Hennesys (LMVH) prestigefyldte designkonkurrence ’Young Fashion Designer Awards'. Herhjemme har mange andre danske modefora også udset hende som et lysende talent, og hun kan derfor bryste sig af Kronprinsparrets Stjernedryspris, Magasin Fashion Prize samt DANSK Design Talent - Magasin Prisen. I fællesskab med andre kompetente sponsorer vil vi give Cecilie Bahnsen et godt skub i den rigtige retning. Med prisen modtog hun nemlig kr. 25.000 fra InWear, kr. 25.000 fra Dansk Mode & Textil, et komplet branchesystem fra SPY, design og udvikling af en komplet webshop-løsning fra os, gratis deltagelse på CIFF i København og Paris samt et års gratis medlemskab af Dansk Mode & Textil. Vi er spændte på at komme tættere på brandet, og vi glæder os til at se, hvad vores samarbejde bringer med sig. Kilder Dansk Mode & Textil Fashionforum.dk Not Just a Label