Stylepaste

Stylepaste

Inhouse web management

Da Stylepaste fik ny indehaver efter 8 års drift, kontaktede de os med ønsket om implementering af ny responsiv onlineshop på Stylepaste.com. Første skridt på vejen blev rekruttering af nyt personale til opsætning og vedligeholdelse af den nye onlineshop, hvilket førte til nyansættelse af online manager og marketing koordinator. En web management-aftale blev indgået, hvor Michael det følgende halve år arbejdede internt i Stylepaste to gange ugentligt, med det formål at sikre den optimale eksekvering af samarbejdet.

Projektstyring og POS-leverandør

Primært handlede samarbejdets anden fase projektstyring, hvor ny samarbejdspartner og leverandør af POS system (kassesystem) skulle findes. En afgørende faktor var her, at POS systemet kunne integreres i Magento (open source CMS), samt at leverandøren havde særlig erfaring indenfor tøjbranchen, og var udviklet til variantstyring (opdeling i størrelser, farver m.m). Derved kunne vi så vidt muligt sikre os, at den nyanskaffede lagerstyring og support ville bringe Stylepaste til nye højder.

Efter en grundig beslutningsprocess udvalgte vi DDD Retail, og et samarbejde blev etableret med et lokalt Magento udviklingshus, som skulle assistere os med webshoppens udvikling såvel som integrationen af DDD Retail. Integrationen lagde her fundamentet for Stylepastes lagerstyring og bogholderi. 

Webdesign og visuel identitet

8kilo og Stylepaste gik sammen om selv at lave webdesignet, og nøgleordene i denne process blev nøje udvalgt: Stringent, responsivt og skandinavisk minimalisme. Eftersom Stylepaste i forbindelse med indehaver skiftet ekspanderede sit produktsortiment fra womens fashion til womens fashion, designmøbler, interiør og home accessories, var det nødvendigt at tage højde for, at Stylepaste nu var et multibrand koncept. Konceptforandringen medførte et behov for re-branding mht. image og visuel identitet, da et nyt livsstilsunivers skulle skabes. Samtidigt var det i højsædet, at Stylepaste blev flyttet over på en fremtidssikret platform for at øge kendskabsgraden og ikke mindst væksten.

Leveringer

  • Et online team, der med sin 8kilo uddannelse i dag aktivt vedligeholder daglig drift på tværs af platforme og medier (DDD, Magento, MailChimp, sociale medier)
  • Topplacering på google inden for nogle af deres vigtigste brands (fx Acne), hvilket resulterede i flere besøg på webshoppen via Google og efterfølgende øget omsætning 
  • Overlevering af en fuldt funktionel webshop, som fremefter er gearet til dansk såvel som international popularitet, samt en stigende omsætning