S.T. Valentin

S.T. Valentin

SEO-strategi og implementering

I 2015 indgik S.T. Valentin en tre-måneders web management-aftale med os med det formål at optimere deres webshop på længere sigt. Vi udviklede og implementerede en SEO-strategi med nøje udvalgte søgeord baseret på S.T. Valentins målgruppe og brand. En vigtig detalje var, at deres tekster også fandtes engelsk, så de var klar til potentiel international interesse. Strategien blev koordineret, hvor shoppens vigtigste brands skulle søgeordsoptimeres, og det samme skulle alle deres produkter og produktkategorier. Vi oplærte S.T. Valentins personale i at skrive brødteksterne selv. Google Analytics skabte overblik over fremgangen og forbrugernes adfærd, og personalet blev løbende oplært i at bruge Analytics. Efterfølgende gav vi sparring om organisk linkbuilding (off-site SEO) via leverandører og ambassadører i netværket. Derudover gav vi S.T. Valentins facebookside et løft med en social medie-strategi, som de i fremtiden kan orientere sig mod som brand og i anskaffelsen af flere loyale følgere.

Leveringer

Tidsperioden 1. Maj - 30. Juni 2015 er sammenlignet med samme periode i 2014, via data fra Google Analytics.

  • Besøg via organiske søgninger: 89% ↑
  • Omsætning via organiske søgninger: 286% ↑
  • Gennemsnitlig ordreværdi: 34% ↑
  • Konverteringsrate: 52% ↑
  • Facebook-dirigeret trafik: 279% ↑