CocoLab

I samarbejde med den visionære platform Cocolab kan 8Kilo hjælpe jeres Shopify-shop i gang med intelligent og effektiv brug af influencers marketing. 

Intelligent, fordi platformen sikrer jer ejerskabet over alle værdifulde data og udnytter kunstig intelligens til at optimere jeres kampagner.

Effektiv, fordi I kun betaler, når jeres netværk af influencers leverer salg. No cure, no pay.

Det er altså slut med at kaste varer og penge efter de magtfulde influencers i blinde. Samtidig giver Cocolab jer mulighed at aktivere de mest loyale kunder ved at gøre dem til ambassadører for jeres brand. Hvorfor ikke lade folk, der i forvejen elsker jeres produkter, promovere dem for jer? 

Influencers marketing kan være en yderst kraftfuld salgs- og brandingkanal, hvis det udføres klogt. Men dyr, hvis man mister kontrollen og overblikket. Hos 8Kilo mener vi, at CocoLabs platform i den grad øger sandsynligheden for det første udfald.

 

Fordele ved influencers marketing på CocoLabs platform:

  • No cure, no pay
  • Gør de bedste kunder til ambassadører for jeres brand
  • Rekruttér influencers til jeres netværk nemt
  • Lad dine bedste influencers rekruttere for jer
  • Skab win-win for jer selv og jeres influencers
  • Få flere salg og skab ubetalelig synlighed for dit brand
  • Lynhurtig integration med Shopify
  • I ejer alle data og kan bruge dem til at skabe målrettede og mere effektive kampagner
  • CocoLab tilbyder en fuldstændig gennemsigtig og fair prisstruktur

 

Research:

  • Markedet for influencers marketing ventes at stige med 41 pct. fra 2018 til 2019 og nå en værdi på 6,5 mia. dollars
  • Blandt dem, der i forvejen benytter influencers marketing, forventer 63 pct. at øge budgettet til det i det kommende år
  • Hele 82 pct. mener, at kvaliteten af kunderne fra influencers marketing er bedre end den, de får ud af andre marketingkampagner
  • Det ventes, at brands vil sponsorere 6,1 mio. influencers-posts i 2020
  • Brands er villige til at betale 1 mio. dollars for at få Kylie Jenner til at poste et enkelt billede på Instagram

 

Kilder: Bluleadz og Mediakix

 

Derfor bør du overveje at bruge mikro-influencers:

Jo flere følgere, jo bedre. Denne fejlagtige antagelse trives i bedste velgående inden for influencers marketing. Undersøgelser peger derimod på, at det er mere profitabelt at arbejde sammen med flere såkaldte mikro-influencers, der typisk har mellem 1.000 og 10.000 følgere. De inspirerer os mere. Vi føler os tættere på dem. Vi stoler på dem.

Derfor er det faktisk influencers med ca. 1.000 følgere, der får relativt flest likes og kommentarer på et opslag. Altså flest engagements per follower. Faktisk skaber de 60 pct. flere interaktioner end influencers med flere end 100.000 følgere. Simpelthen fordi, at de små influencers er tættere på deres følgere.

De er samtidig 6,7 gange mere kosteffektive. Altså får du næsten 7 gange så mange engagements for pengene. Og måske vigtigst af alt: De skaber 22 pct. flere ugentlige konverteringer.

Kilde: MEDIUM

 

Tag fat i os, hvis I ønsker at høre mere om, hvordan I kan få influencers til at promovere jeres produkter på en intelligent måde: