logo

Sleeknote

8Kilo om Sleeknote

8Kilo’s oplevelse og anvendelse af Sleeknote

Sleeknote er et engagement tool, med dét formål at generere leads af højeste kvalitet, til virksomheder med egen hjemmeside. Programmet har et hav af anvendelsesmuligheder, men agerer primært som effektivt hjælpemiddel i følgende henseender:

  • Tilmeldinger til nyhedsbreve
  • Likes/følgere på sociale medier
  • Salg af udvalgte produkter, fx New Arrivals
  • Salg af særlige tilbud
  • Tilmeldinger til events
  • Kundekontakt

 

Ingen irriterende pop-ups. Det er altid ubehageligt når man besøger en side for første gang, og man bliver bombarderet med pop-up vinduer. Det associeres ofte med virus og uetiske salgsmetoder, og det efterhånden velkendte fænomen “Banner Blindness” (forbrugerens immunitet mht. reklamer) er i stigende grad en realitet. Dette har udviklerne haft i mente under designprocessen. Sleeknote udfolder sig derfor på diskret vis, så man ikke føler sig afbrudt i sin færden, og vinduet kan let lukkes igen. Har man fx allerede tilmeldt sig nyhedsbrevet via Sleeknote, huskes dette ved hjælp af cookies, så man ikke bliver vist det samme to gange.

Dataindsamling – A/B Splittesting. Når Sleeknote er aktiveret, vil data blive indsamlet om de besøgende, så man kan se hvor mange leads der har været, hvor mange der har set dit Sleeknote, samt konverteringsraten (hvor mange der fx har tilmeldt sig dit nyhedsbrev via Sleeknote).

Ydermere, er der mulighed for A/B split-testing, hvor 50% af dine besøgende ser ét sleeknote, og de resterende 50% ser et andet. Hos 8kilo gør vi meget ud af, at anvende dette, da vi på denne måde løbende kan blive klogere på, hvordan vi på optimal vis genererer flere leads (fx tilmeldinger til nyhedsbreve) til bestemte virksomheder.

Sleeknote kan integreres med Shopify, WordPress, MailChimp m.m. Et krav for moduler disse dage, er fleksibilitet hvad angår integration på tværs af platforme. Her er Sleeknote i den grad med på moden. Det eneste der kræves af brugeren er, at indsætte én kode én gang, i Header.php filen lige før </head> HTML-tagget. Alle ændringer, der herefter foretages inde fra Sleeknotes editor, vil blive automatisk opdateret på din hjemmeside. Dette kan let og problemfrit gøres i både WordPress, Magento og Shopify, eksempelvis. Med hensyn til leadgenerering, er Sleeknote integrerbart med både MailChimp, Campaign Monitor, MailPlatform etc., så sammenspillet mellem systemerne kan automatiseres. Hvis en besøgende på din hjemmeside tilmelder sig dit/jeres nyhedsbrev, er der efter fuldendt opsætning intet du skal gøre manuelt herfra.

Hurtig, venlig, kompetent og effektiv Live chat support. Da vi over flere omgange har arbejdet med Sleeknote både til eget brug og for vores klienter, har behovet for support været tilstedeværende. Heldigvis har Sleeknotes support team været mindst lige så tilstedeværende, da vi gang på gang har fået svar på vores mange forskellige spørgsmål, på rekordtid. Og har supporten ikke kunnet hjælpe os med at finde en løsning, blev en af udviklerne kontaktet prompte, så vi hurtigst muligt kunne komme videre med vores arbejde.

Responsivt design. Der er taget højde for den massive mobile internet trafik som i dag finder sted, og Sleeknote er derfor responsiv, hvilket vil sige at det fungerer i alle skærmstørrelser, omend det er smartphones, tablets eller desktops.

Sleeknote skaberne fra Aarhus. Holdet bag, består af seks unge udviklere i Aarhus, som gennem tidens løb har specialiseret sig i e-handel, design og online marketing. De har siden 2014 dedikeret sig til at skabe det perfekte lead-genererings værktøj, og haft stor success med det, grundet de resultater som anvendelsen af Sleeknote konsekvent frembringer hos dets brugere.

Hvem bruger det? Selvom virksomheden kun har været i gang i lidt over et år, er der en del større virksomheder som glædeligt anvender det i dag, såsom Jysk, Hummel, B&O Play og 3 Danmark. Det samme kan siges om flere af 8kilo’s klienter, deriblandt Shoe the Bear, Stylepaste og Shoechapter.

Vi sætter det op for dig. Ønsker du at din virksomhed gør brug af dette modul, vil vi med glæde sætte det op for jer. Vi har leget med programmet i længere tid, og har efterhånden fået erfaring med at designe Sleeknotes samt testning af hvad der virker bedst. Det varierer meget, alt efter målgruppe og virksomhedens identitet, og det er derfor, ifølge os, vigtigt konstant at have en A/B splittest igangsat. Dataindsamling, samt fornuftig anvendelse af data er afgørende for konverteringsrater og salg, og dermed væksten.