logo

Stylepaste

STYLEPASTE

I efteråret 2014, fik Stylepaste efter 8 års drift ny indehaver. 8kilo blev her kontaktet, med ønsket om implementering af ny responsiv onlineshop på Stylepaste.com. En lærerig forvandlingsprocess var nu under optakt.

Første skridt

på vejen blev rekruttering af nyt personale, til opsætning og vedligeholdelse af den nye onlineshop, hvilket førte til nyansættelse af online manager, samt marketing koordinator. En web-management aftale blev indgået, hvor Michael det følgende halve år arbejdede internt i Stylepaste to gange ugentligt, med det formål at sikre den optimale eksekvering af samarbejdet.

Anden fase

blev herefter indledt. Primært omhandlede denne projektstyring, hvor ny samarbejdspartner og leverandør af POS system (kassesystem) skulle findes. En afgørende faktor var her, at POS systemet kunne integreres i Magento (open source CMS), samt at leverandøren havde særlig erfaring indenfor tøjbranchen, og var udviklet til variantstyring (opdeling i størrelser, farver m.m). Derved kunne vi så vidt muligt sikre os, at den nyanskaffede lagerstyring og support ville bringe Stylepaste til nye højder.

Efter en grundig beslutningsprocess udvalgte vi DDD Retail, og et samarbejde blev etableret med et lokalt Magento udviklingshus, som skulle assistere os med webshoppens udvikling såvel som integrationen af DDD Retail. Integrationen lagde her fundamentet for Stylepastes lagerstyring og bogholderi.

Da vi var så heldige at kunne trække på kompetente, interne kræfter hvad angår design, blev overgangen til tredje fase ganske friktionsløs.

Tredje fase

8kilo og Stylepaste gik sammen om selv at lave webdesignet, og nøgleordene i denne process blev nøje udvalgt: Stringent, Responsivt og Skandinavisk minimalisme. Eftersom Stylepaste i forbindelse med indehaver skiftet ekspanderede sit produktsortiment fra womens fashion til womens fashion, designmøbler, interiør og home accessories, var det nødvendigt at tage højde for, at Stylepaste nu var et multibrand koncept. Konceptforandringen medførte et behov for re-branding mht. logo, image og visuel identitet, da et nyt livsstilsunivers skulle skabes. Samtidigt var det i højsædet, at Stylepaste blev flyttet over på en fremtidssikret platform, mhp. at øge kendskabsgraden og ikke mindst væksten.

Resultat

  • Et online team, der med sin 8kilo uddannelse i dag aktivt vedligeholder daglig drift på tværs af platforme og medier (DDD, Magento, MailChimp, Sociale medier)
  • Topplacering på google inden for nogle af deres vigtigste brands (fx Acne), hvilket resulterede i flere besøg på webshoppen via google, og omsætning som følge deraf
  • Overlevering af en fuldt funktionel webshop, som fremefter er gearet til dansk såvel som international popularitet, samt en potentielt stigende omsætning
  • Se det endelige resultat her – Stylepaste.com

Date: august 27, 2015