logo

NÜ Denmark

NÜ DENMARK

Den succesfulde modevirksomhed NÜ Denmark ønskede en ny og mobiloptimeret webshop. Gejst Studio og 8Kilo blev sat på opgaven at designe og udvikle det nye site – og præsenterede en stærk og fremtidssikret løsning.

UDFORDRINGEN

NÜ Denmark ønskede at mobiloptimere deres eksisterende webshop og brandsite – først og fremmest for at imødekomme Googles nye algoritme, som belønner responsive websites/ webshops med en bedre søgeplacering.

Et vigtigt krav til den nye løsning var at webshoppen på sigt skulle fungere lokalt som globalt og derfor kunne sprogversioneres og håndtere vejledende priser i fire forskellige valutaer. For at imødekomme dette blev der investeret i nye domæner og fire separate online-shops. SPY og teamet hos Shopify og 8Kilo fik oprettet en løsning, der kunne tilpasse design og indhold.

LØSNINGEN

Frem for at opdatere NÜ Denmarks webshop (Drupal) og brandsite (WordPress) hver for sig anbefalede 8Kilo at forene de to sites på én samlet Shopify eCommerce-platform. Hermed undgår NÜ Denmark besværet ved at vedligeholde to forskellige sider.

Valget faldt på Shopify, da NÜ Denmarks ERP-hus, SPY, tilbyder gratis 1:1 integration mellem netop SPY og Shopify. Det giver online-shoppen direkte API-kobling med virksomhedens varelager, katalog, priser, tekster og billeder – hvilket gør det særdeles nemt at administrere varebeholdningen og oprette produkter i shoppen.

RESULTATET

+175% omsætningsstigning på NÜ Denmarks online- shop i oktober 2015 sammenlignet med oktober 2014.

NÜ Demark har fået en mobiloptimeret og global webshop med flere sprogversioner og vejledende udsalgspriser i fire valutaer. Det brugervenlige site er søgeordsoptimeret på både eansk og engelsk, og den danske shop har præsteret en omsætningsstigning på ikke mindre end 175 % i oktober 2015 sammenlignet med oktober 2014.

Gejst har leveret det responsive webdesign og stået for udviklingen af webshoppen. 8Kilo har, på baggrund af mange års erfaring med lokal og global e-handel, stået for projektstyring og implementering på Shopify-platformen. Et eksempel er blog- og stylingsider samt et lookbook-modul, som viser de nyeste kollektioner og giver NÜ Denmark mulighed for at trække B2C-kunder direkte ind i shoppen. Derudover har 8Kilo løbende uddannet de ansvarlige hos NÜ Denmark.
Se resultatet her > nu-denmark.com

Date: februar 11, 2016